tisdag, november 18, 2008

Saw ikväll också!

Jag är verkligen ingen stjärna på det här med datorer och sånt. Det jag skrev igår om att vissa funktioner försvunnit? De hade inte försvunnit... Jag råkade bara ha bloggen i Redigera HTML istället för Skriv. Ibland blir jag verkligen stolt över mig själv...inte.

Saw-filmerna är verkligen bra! Så sjukt spännande, läskiga, fängslande och...sjuka! Men bra är de i alla fall! Ikväll ska vi vara hos Jimmy och Linnea i stället för hemma, då blir det 3an och 4an. Läskig kväll ikväll också =)

Jobbade på dag på Radiomasten både igår och idag. Skönt att vara där för en gångs skull. Det var faktiskt roligt att jobba dag för en gångs skull... Har jobbat så mycket natt på sistone att det det kan vara ganska skönt med vettiga arbetstider. Fast lite surt är det att var på Radiomasten, man får verkligen ingen uppskattning alls (från chefens sida) över att man alltid ställer upp varje jul, påsk, skolavslutning, midsommar osv... Tack för att man ställer upp dag som natt blir att man inte får komma på julfesten för att man är ju bara en vikarie. Sen att jag varit där längre än många ordinarie är ju en annan sak, dessutom får flera långtidsanställda komma (som ändå har mindre tid i huset än vad jag har). Sen är chefen så jäkla tjorvig alltid, lovar en sak men gör något annat. Först blir jag lovar att jobba under julen, sen tar hon tillbaka det och nu vill hon att jag ska jobba igen eftersom att hon inte har personal till passet jag erbjöd mig att ta redan i början av november... Samma visa var det förra julen och innan sommaren. Man blir verkligen fascinerad över hur chefen(-r) tänker..! Hur som helst ska jag i alla fall vara ledig över jul och nyår det här året. Ska bli så skönt att fira jul som en normal människa!

2 kommentarer:

Corundum sa...

Hehe... Misstänkte faktiskt att det var det du lyckasts med när du skrev att det krånglade med blogginlägget, men tänkte kommentera det på din MSN istället för här... :P Men det är inte så lätt, du har ju just bara börjat skriva på blogspot! Men du gör det bra, jag är imponerad av hur ofta du uppdaterar. :)

Hm. När du säger "chefen", menar du då kvinnan som jag också känner? Extra dålig stil i så fall...

/jag.
ordensmakt.blogspot.com (uppdaterad idag!"

Victoria sa...

Nej, "chefen" är vikarie för den "riktiga chefen", som du känner mycket väl. Tror dock inte du känner vikarien...