tisdag, november 11, 2008

Oledigheten fortsätter...

Jag vaknade så glad imorse. Det var en bra dag framför mig. Först och främst skulle jag äntligen få lite ledighet och så skulle jag spendera dagen på stan med Carro, kusinen jag umgicks 24-7 med som liten men sen gled i från på högstadiet... Nu har vi börjat umgås igen vilket är riktigt roligt! Emanuel skulle också in till stan så vi tog en promenad in eftersom det faktiskt var bra väder idag, inte regn som jag börjar bli lite väl less på... På väg in till stan så får jag sms av en jobbarkompis som säger att hon behöver vara ledig ikväll och undrar om jag vill jobba för henne. Så vad säger man... Tacka nej till pengar och sova som vanligt folk, eller få extra tillskott till lönen? Eftersom man inte blir precis rik som ett troll på en undersköterskelön så väljer man pegnarna. Sova kan man göra när man blir gammal. Eller död. Men lite motigt måste jag säga att det är, inte så lite heller... Men pengar är pengar.

Hur som helst, idag på stan gjorde jag massar av fynd! Hittade jättefina ljuslyktor som passar perfekt ovanför sängen, en jättebra hårprodukt för att få fina lockar och en massa annat smått och gott! (Tur att jag fick en extra natt ;))

Dagens citat:
-Apoteket är bra, man hittar alltid nåt man behöver när man går runt här. Det finns faktiskt en hel del spännande saker!
-Haha jaa det har du rätt i. Apoteket är nog min favoritaffär!

Inte ofta man har så höga tankar om apoteket!


Nåja, nu blir det sängen! Godnatt




1 kommentar:

Corundum sa...

Haha! Sant, Apoteket är ett bra ställe... Men jag vet inte om jag skulle säga att man hittar spännande saker. :P

Cash is king...

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com