onsdag, november 12, 2008

Snö och dagisdrömmar

Det snöar ute! Vintern är på gång! I alla fall med myrsteg, som på dagis ni vet...
På tal om dagis, jag saknar det ibland. Att bara leka, sjunga sånger och måla med fingerfärg. Det var tider det... På sommaren brukade fröknarna sätta upp en jättestor, blå plastbassäng som man fick bada i, alla unger i samma sandiga vatten. Undrar hur många som pissade i vattnet egentligen? Hur som helst så var det väldigt roligt att bada där i! Och så kunde man gå balansgång på staketet runt gungorna, eller gunga och hoppa från dem... Livet lekte.

Ett konstigt "på tal om". Helena sa något om Nationalencyklopedien och jag drog kopplingen "på tal om NE, Joar..." och vad det nu var jag skulle säga. Hur jag kom att tänka på han när jag hörde NE kan man faktistk undra?! Kanske att han är som ett levande uppslagsverk! Haha, nästen i alla fall ;)

1 kommentar:

Corundum sa...

Konstig koppling, konstig komplimang... Men tackar. :)

/joar.
ordensmakt.blogspot.com