fredag, november 07, 2008

Vinterlängtan


Jag har börjat längta riktigt mycket efter vintern och snön. Tänk vad härligt att susa fram nerför backen eller bara ligga på ett renskin och sola... Solen skiner, snön gnistrar och det är så där lagomt kallt - då kan det inte bli mycket bättre!

Jag har faktiskt lyckats ta mig till gymmet idag också! Ben och kondition blev det och det behövs verkligen! Det märks att det var länge sen jag höll på med ridning, eller nån annan träning för den delen också, för jag har så sjukt dålig kondition. Nästan så Agda, 83, kan springa om mig ;). Måste ligga i med konditionsträningen så man pallar slalomsäsongen! Snart börjar den på riktigt! Med "på riktigt" menar jag att det inte är som i Kåbban - kanske en halv backe, isig och jävligt... Fast om nån månad är nog backen riktigt fin där uppe! Om allt bara går som jag vill blir det nog nån längre skidtur i år också... Hemavan, Åre, Riksgränsen eller nåt annat roligt ställe!? Björkliden var i och för sig riktigt fint, fast det vore roligare att prova nåt nytt! Bilden är tagen i Björkliden när vi var där i mars -08. Det här var utsikten från grillplatsen uppe i backen. Inte helt fel.

Ikväll har jag och Emanuel varit och kollat på Plannja vs. Solna. Det var riktigt roligt faktiskt, fast basket egentligen inte är min grej. Ingen bollsport är nog min grej... Hur som helst var det roligt fast dom förlorade riktigt stort. Glansdagarna är över för Plannjas del...

Vi fick oss en säng idag! Imorgon blir det att hämta den, tur att Roger ställer upp som bärhjälp så jag slipper anstränga mina minusmuskler ;) Det kommer bli så fint i sovrummet, hoppas jag i alla fall!

Inga kommentarer: