måndag, november 10, 2008

Nähä ingen ledighet här inte

Bara för att jag sa det där om skönt att vara ledig så ringde dom alldelens nyss. Jag ska jobba natt inatt igen! Visst, jag hade ju kunnat säga nej men det är ju faktiskt rätt skönt att ha ett par nätter bakom sig när det är dags för den 27e... Sen var ju natten på Radiomasten också, skönt att vara på sitt "vanliga" ställe. Då käns det i alla fall lite lättare att gå till jobbet när man vet att man inte ska vara med någon väldigt skum, knäpp eller bara osocial människa. För det är på nattpassen de gömmer sig! Man träffar aldrig så många miffon som när man springvickar på nätterna... Det är som att de är för knasiga för att vara vaken då normala människor är det utan de måste smyga omkring i mörkret. Nu har jag verkligen draigt alla över en kant, alla är störda utom jag! Haha! Och någon enstaka annan...

På tal om den 27e. Det är så irriterande att vi (luleå kommun-anställda) får lön två dagar efter alla andra! Om den 25 dessutom infaller på en helgdag får alla lön före helgen, alla utom vi. Kul. Inte.

1 kommentar:

Corundum sa...

Cash is king, inte sant?

Det är helt sant angående nattfolket! Haha! Ljusskygga halvvampyrer som för att överleva flytt in på de kommunama äldreboendena... :P Men som du säger, vad säger det om dig? ;)

Och den 27-lönen är visserligen dryg... Men lönehelger är ändå överskattade.

Ha det fint!
/jag.
ordensmakt.blogspot.com